fbpx

Veelgestelde vragen

Wij zijn op werkdagen van 09.00 tot 17.00 uur telefonisch bereikbaar. Daarnaast kun je ons ook een e-mail of WhatsApp bericht sturen. In geval van zon- en feestdagen reageren we altijd de eerstvolgende werkdag. Voor belangrijke zaken waarbij enige urgentie gevraagd is, mag je ons natuurlijk ook altijd buiten deze openingstijden bellen.

Allereerst is het belangrijk om elkaar tijdens dit gesprek te leren kennen om te kijken of er een wederzijdse klik is. De verkoop van je huis is immers geen kleinigheid en daarom moet het gevoel over en weer goed zijn. Wij horen graag van jou welke verwachtingen je hebt bij de verkoop van jouw woning, maar ook welke verwachtingen je hebt van ons als makelaar.

 

Daarnaast vertellen we je uitgebreid over onze unieke manier van werken en wat je precies kunt verwachten gedurende het verkooptraject. Natuurlijk geven we je ook een indicatie van de waarde van jouw woning en bespreken we gezamenlijk welke prijsstrategie het beste past bij de verkoop van de woning.  

Om een woning optimaal te presenteren en het gewenste resultaat te behalen, bieden wij onder andere in ons verkooppakket aan: 

  • Een basisplaatsing op Funda (onbeperkt)
  • Het meest uitgebreide Funda presentatie- en marketingpakket inclusief plaatsing van een video, plattegronden en 3D-foto’s
  • Een professionele fotograaf
  • Professioneel opgemaakte plattegronden van jouw huis. Waarbij de koper via Floorplanner zelfs de mogelijkheid krijgt om het huis digitaal in te richten
  • Een professionele woningvideo, zoals je bij geen enkele andere makelaar krijgt
  • Een dagdeel gratis hulp en advies van onze eigen verkoopstyliste. Waarbij het lenen of huren van woonaccessoires tot de mogelijkheden behoort
  • Schitterende professionele woningbrochures en flyers
  • Budget voor het adverteren op Facebook en Google
  • Het ‘TE KOOP’ bord in de tuin of op het raam
  • Actieve social media promotie op Facebook en Instagram

Ons verkooppakket is ontzettend uitgebreid. Toch zijn er een aantal zaken die niet standaard in het verkooppakket zitten. Zoals bijvoorbeeld een digitale restyling van een kamer, keuken of badkamer. De reden dat dit niet standaard in ons verkooppakket zit, is dat deze zaken voor de meeste woningen niet van toepassing zijn. Dit wordt slechts ingezet wanneer de situatie en het type woning daarom vraagt. 

 

Bij een digitale restyling wordt een 3D-tekening gemaakt op de computer. Hierdoor krijgt de potentiële koper een beeld van de mogelijkheden van de betreffende kamer in de woning. Deze functie wordt veelal toegepast bij gedateerde woningen.

Wij maken van iedere bezichtiging een kort verslag en bewaren deze in ons digitale klantendossier. Wij kiezen als kantoor voor een persoonlijke benadering. Daarom kun je na iedere bezichtiging van jouw woning, een telefoontje van ons verwachten waarin we een kort verslag doen van onze bevindingen tijdens de bezichtiging. Dit is tevens ook een handig moment waarop je eventuele vragen aan ons kunt stellen, of andere zaken kunt bespreken. 

Wij werken graag met gemotiveerde verkopers. Dit betekent dat we samen de schouders eronder moeten zetten om het optimale resultaat te behalen. Met name in de voorbereiding kan soms wat meer tijd zitten, zoals bij de voorbereiding op de woningpresentatie in samenwerking met de verkoopstyliste. Soms moet er nog opgeruimd worden of moeten er nog kleine klusjes worden gedaan, alvorens de fotograaf komt voor de foto’s en de opname van de woningvideo. 

Ook vragen we jouw hulp op social media. Uit ervaring weten wij hoeveel voordeel het met zich mee brengt wanneer jouw vrienden en familie helpen bij het bekend maken dat jouw woning in de verkoop staat. Ben je zelf niet zo handig met internet of social media? Dan bieden wij uiteraard onze hulp aan.  

We besteden niet alleen veel aandacht aan jou als klant, maar natuurlijk ook aan de woning. Wij geloven in het succes. Een superieure presentatie én onze werkwijze hebben zich daarmee ook keer op keer bewezen. We gaan daarom ook niet overhaast te werk.

  • Nadat de makelaar voor de eerste keer langs is geweest, neemt de verkoopstyliste contact met je op
  • Tijdens het eerste kennismakingsgesprek geeft ze tips en bespreken jullie in goed overleg wat er eventueel nog gedaan kan worden
  • Daarna plannen jullie een dag in met de verkoopstyliste en komt zij een dagdeel (afhankelijk van wat vereist is) helpen om de woning te stylen
  • Wanneer alles duidelijk is plannen we onze professionele fotograaf in zodat we het resultaat van de styling vast kunnen leggen op prachtige foto’s
  • Daarnaast worden er ook nog een aantal professionele shots van de woning gemaakt. Deze beelden worden in combinatie met de foto’s gebruikt om de woningvideo te monteren inclusief teksten en mooie passende achtergrondmuziek
  • Wij maken een uitgebreide beschrijving van jouw woning, waarin we alle voordelen en sterke punten belichten. Hiermee nemen we de potentiële koper volledig mee in de beleving van jouw huis. We gaan écht specifiek op zoek naar de doelgroep voor jouw woning, zodat we ons daar in het bijzonder extra op kunnen richten
  • Is de volledige presentatie klaar en ben jij 100% tevreden? Dan plaatsen we de woning op Funda en gaan we aan de slag met social media. We zijn erg actief op Facebook, maar ook op Instagram en Pinterest. We zetten onder andere betaalde advertenties in voor jouw huis op Facebook en Google, hierbij blijven we de resultaten dagelijks meten
  • We houden regelmatig (vaak wekelijks) contact over de voortgang van de verkoop en waar nodig is kunnen wij tijdig bijsturen

Wees gerust, wij vragen je niet om het hele huis te verbouwen of een hele nieuwe inrichting aan te schaffen. Onze verkoopstyliste is gespecialiseerd om jouw woning met weinig middelen te stylen zodat er meer rust en ruimte ontstaat. Met name wanneer je de voor- en na foto van een kamer ziet realiseer je je pas hoe groot het verschil is door de aanpassingen. In sommige gevallen kunnen wij adviseren om bijvoorbeeld een donkere muur weer licht te maken of andere kleine klussen af te maken. Dit is erg afhankelijk van de woning, vaak is alleen de verkoopstyling voldoende. Alles gaat natuurlijk altijd in goed overleg. 

Net zoals andere makelaars maken wij gebruik van de reguliere verkoopkanalen zoals Funda. Daarnaast richten wij ons in het bijzonder op de specifieke doelgroep die past bij jouw woning. Dit doen we onder meer door slim gebruik te maken van Google en het inzetten van onze social media kanalen zoals Facebook, Instagram en LinkedIn. 

 

Een ander belangrijk onderdeel van onze verkoopstrategie is de presentatie van de woning. Wij halen alles uit de kast wanneer het gaat om het presenteren van de woning. Wij geloven dat jouw woning door een optimale woningpresentatie niet alleen sneller wordt verkocht, maar ook meer oplevert onderaan de streep. Onze eigen fotograaf en verkoopstyliste spelen een belangrijke rol bij de woningpresentaties. 

Wanneer je een woning via Duinstra Melis Makelaars verkoopt, zal je van A tot Z ontzorgd worden. Wij schrijven een uitgebreide en professionele aanbiedingstekst voor jouw woning. Hierin worden alle sterke punten van de woning en de omgeving op de juiste wijze belicht. 

Wanneer blijkt dat er geen bouwtekeningen en/of plattegronden aanwezig zijn, maken wij zelf een plattegrond. Wij meten je huis van onder tot boven nauwkeurig in. Dit wordt vervolgens door een speciaal bedrijf omgezet tot een professionele digitale plattegrond. Hierbij kan de koper de woning zelfs al fictief inrichten, met behulp van de Floorplanner.  

Vanaf het eerste kennismakingsgesprek duurt het gemiddeld nog twee tot maximaal vier weken voordat jouw woning officieel in de verkoop komt. Dit is natuurlijk sterk afhankelijk van de hoeveelheid tijd die er staat voor het verkoop klaar maken van de woning.

Potentiële kopers kunnen naast Funda ook via ons eigen website een woningbrochure downloaden. Nieuwsgierig? Neem contact met ons op. Daarnaast laten wij voor iedere woning ook een aantal unieke brochures maken die potentiële kopers ontvangen bij een bezichtiging. Dit maakt de presentatie compleet. 

Per e-mail ontvang je van ons jouw eigen inloggegevens voor de statistieken op Funda. Hier kun je bijvoorbeeld de bezoekersaantallen bijhouden, de weergaven en de hoeveelheid downloads  van de woningbrochure. Daarnaast houden wij wekelijks contact met jou als klant. Naast telefonisch contact maken wij ook voor iedere verkoop een Whatsapp-groep om zo korte lijnen te creëren. Hier bespreken we de voortgang van de verkoop en zijn alle ideeën welkom! Daarnaast biedt het jou de gelegenheid om vragen te stellen. 

Uiteraard! Wij zijn aangesloten bij de branchevereniging Vastgoedpro. Daarnaast zijn wij gecertificeerd bij Vastgoedcert, waardoor wij bevoegd zijn om te mogen taxeren voor onder andere banken en financiële instellingen. Dit betekent dat we al jouw belangen kunnen behartigen. 

Heb je nog meer vragen of wil je extra informatie over een onderwerp? Neem dan gerust contact met ons op.
Wij helpen je graag verder!

DM WONEN

Bekijk nu ons nieuwste woonmagazine vol inspiratie binnenkijkers, tips, mooie verhalen en meer. Kortom: 100 pagina’s, met liefde geschreven over álles op het gebied van (duurzaam) wonen.

© 2022 Duinstra Melis Makelaars

Privacy statement / Disclaimer / Partners

Weten wat jouw woning waard is?

Plan vrijblijvend een GRATIS video-waardebepaling met één van onze makelaars