fbpx

Veel gestelde vragen

Zijn wij telefonisch even niet bereikbaar? Dan bellen we je altijd binnen één uur terug. Wij zijn op werkdagen van 09.00 tot 21.00 uur bereikbaar en op zaterdag van 10.00 tot 16.00 uur. In geval van zon- en feestdagen reageren we altijd de eerstvolgende werkdag, maar vaak wel eerder. E-mail beantwoorden we altijd nog dezelfde (werk)dag. 
Voor belangrijke zaken waarbij enige urgentie gevraagd is, mag je ons natuurlijk ook altijd buiten deze openingstijden bellen. 

Allereerste, is het belangrijk om elkaar tijdens dit gesprek te leren kennen, en om te kijken of er een wederzijdse klik is. De verkoop van je huis is immers geen kleinigheid, en daarom moet het gevoel over en weer goed zijn. Daarnaast horen wij graag van jou welke verwachtingen je hebt bij de verkoop van jouw woning, maar ook welke verwachtingen je hebt van ons als makelaar.

Daarnaast vertellen we je uitgebreid over onze unieke manier van werken, en wat je precies kunt verwachten gedurende het verkooptraject. Natuurlijk geven we je ook een indicatie van de waarde van jouw woning, en bespreken we gezamenlijk welke prijsstrategie het beste past bij de verkoop van de woning.  

Om een woning optimaal te presenteren en het gewenste resultaat te behalen, bieden wij onder andere in ons verkooppakket aan: 

  • Een basisplaatsing op Funda (onbeperkt)
  • Het meest uitgebreide Funda presentatie- en marketingpakket Inclusief plaatsing van een video, plattegronden en 3D-foto’s
  • Een professionele fotograaf
  • Professioneel opgemaakte plattegronden van jouw huis. Waarbij de koper via Floorplanner zelfs de mogelijkheid krijgt om het huis digitaal in te richten
  • Een professionele woningvideo, zoals je bij geen enkele andere makelaar krijgt
  • Een dagdeel gratis hulp en advies van onze eigen verkoopstyliste. Waarbij het lenen of huren van woonaccessoires tot de mogelijkheden behoort
  • Schitterende professionele woningbrochures en flyers
  • Budget voor het adverteren op Facebook en Google
  • Het ‘TE KOOP’ bord in de tuin of op het raam
  • Actieve social media campagnes op Facebook, Twitter, LinkedIn en Instagram

Ons verkooppakket is ontzettend uitgebreid. Toch zijn er een paar dingen die niet standaard in het verkooppakket zitten. Zoals bijvoorbeeld een digitale restyling van een kamer, keuken of badkamer. De reden dat dit niet standaard in ons verkooppakket zit, is dat deze zaken voor de meeste woningen niet van toepassing zijn. Dit wordt slechts ingezet wanneer de situatie en de type woning daarom vraagt. 

Bij een digitale restyling wordt een 3D-tekening gemaakt op de computer. Hierdoor krijgt de potentiële koper een beeld van de mogelijkheden van de betreffende kamer in de woning. Deze functie wordt veelal toegepast bij gedateerde woningen.

Wij maken van iedere bezichtiging een kort verslag en bewaren deze in ons digitale klantendossier. Wij kiezen als kantoor voor een persoonlijke benadering. Daarom kun je na iedere bezichtiging van jouw woning, een telefoontje van ons verwachten waarin we een kort verslag doen van onze bevindingen van de bezichtiging. Dat is tevens ook een handig moment waarop je eventuele vragen aan ons kunt stellen, of andere zaken kunt bespreken. 

Wij werken graag met gemotiveerde verkopers. Dat betekent dat we samen de schouders eronder moeten zetten om het optimale resultaat te behalen. Met name in de voorbereiding kan soms wat meer tijd zitten, zoals bij de voorbereiding op de woningpresentatie in samenwerking met de verkoopstyliste. Soms moet er nog opgeruimd worden of moeten er nog kleine klusjes worden gedaan, alvorens de fotograaf komt voor de foto’s en de opname van de woningvideo. 
Ook vragen we jouw hulp op social media. Wanneer jouw vrienden en familie een steentje bijdragen aan het bekend maken dat jouw woning in de verkoop staat, 

Ook vragen we jouw hulp op social media. Uit ervaring weten wij hoeveel voordeel het met zich mee brengt wanneer jouw vrienden en familie het bekend maken dat jouw woning in de verkoop staat. Ben je zelf niet zo handig met internet of social media? Dan bieden wij uiteraard onze hulp aan.  

We besteden niet alleen veel aandacht aan jou als klant, maar natuurlijk ook aan de woning. Wij geloven in het succes. Een superieure presentatie én onze werkwijze heeft zich daarmee ook keer op keer bewezen. We gaan daarom ook niet overhaast te werk.

  • Nadat de makelaar voor de eerste keer langs is geweest, neemt de verkoopstyliste contact met je op
  • Tijdens het eerste kennismakingsgesprek geeft ze tips en bespreken jullie in goed overleg wat er eventueel nog gedaan kan worden
  •  Daarna plannen jullie een dag in met de verkoopstyliste en komt zij een dagdeel (afhankelijk van wat vereist is) helpen om de woning te stylen
  • Als alles duidelijk is plannen we onze professionele fotograaf in zodat we het resultaat van de styling vast kunnen leggen op prachtige foto’s 
  • Daarnaast worden er ook nog een aantal professionele shots van de woning gemaakt. Deze beelden worden in combinatie met de foto’s gebruikt om de woningvideo te monteren inclusief teksten en mooie passende achtergrondmuziek
  • Wij maken een uitgebreide beschrijving van jouw woning, waarin we alle voordelen en sterke punten belichten. Hiermee nemen we de potentiële koper volledig mee in de beleving van jouw huis. We gaan écht specifiek op zoek naar de doelgroep voor jouw woning, zodat we ons daar in het bijzonder extra op kunnen richten
  • Is de volledige presentatie klaar en ben jij 100% tevreden? Dan plaatsen we de woning op Funda en gaan we aan de slag met social media. We zijn erg actief op Facebook, maar ook op Twitter, Instagram en Pinterest. We zetten onder andere betaalde advertenties voor jouw huis op Facebook en Google, hierbij blijven we resultaten dagelijks meten
  • We houden regelmatig (vaak wekelijks) contact over de voortgang van de verkoop en waar nodig is tijdig bijsturen

Wees gerust, wij vragen je niet om het hele huis te verbouwen, of een hele nieuwe inrichting aan te schaffen. Onze verkoopstyliste is gespecialiseerd om jouw woning met weinig middelen te stylen, zodat er meer rust en ruimte ontstaat. Met name als je de voor- en na foto van een kamer ziet, realiseer je pas hoe groot het verschil is door de aanpassingen. In sommige gevallen kunnen wij adviseren om bijvoorbeeld een donkere muur weer licht te maken, of andere kleine klussen af te maken. Dit is erg afhankelijk van de woning, vaak is alleen de verkoopstyling voldoende. Alles gaat natuurlijk altijd in goed overleg. 

Net zoals andere makelaars, maken wij gebruik van de reguliere verkoopkanalen zoals Funda. Daarnaast richten wij ons in het bijzonder op de specifieke doelgroep die past bij jouw woning. Dit doen we onder meer door slim gebruik te maken van Google, en het inzetten van onze social media kanalen, zoals Facebook, Instagram, LinkedIn en Twitter. 

Een ander belangrijk onderdeel van onze verkoopstrategie is de presentatie van de woning. Wij halen alles uit de kast als het gaat om het presenteren van de woning. Wij geloven dat door een optimale woningpresentatie je huis niet alleen sneller verkocht wordt, maar ook meer oplevert onderaan de streep. Onze eigen fotograaf en verkoopstyliste spelen een belangrijk aandeel bij de woningpresentaties. 

Wanneer je een woning via Duinstra Melis Makelaars verkoopt, betekent dat we je van A tot Z ontzorgen. Wij schrijven dus een uitgebreide en professionele aanbiedingstekst voor jouw woning. Hierin worden alle sterke punten van de woning en de omgeving op de juiste wijze belicht. 

Wanneer blijkt dat er geen bouwtekeningen en/of plattegronden aanwezig zijn, maken wij zelf een plattegrond. Wij meten je huis van onder tot boven nauwkeurig in. Dit wordt vervolgens door een speciaal bedrijf omgezet wordt tot een professionele digitale plattegrond. Hierbij kan de koper de woning zelfs al fictief inrichten, met behulp van de Floorplanner.  

Vanaf het eerste kennismakingsgesprek duurt het gemiddeld nog twee tot maximaal vier weken voordat jouw woning officieel in de verkoop komt. Dit is natuurlijk sterk afhankelijk van hoeveel tijd er nog in het verkoopklaar maken van de woning gaat zitten. 

Potentiële kopers kunnen naast Funda ook via ons eigen website een woningbrochure downloaden. Nieuwsgierig? Hier kun je een voorbeeldbrochure bekijken. Daarnaast laten wij voor iedere woning ook een aantal unieke brochures maken die potentiële kopers ontvangen bij een bezichtiging. Dit maakt de presentatie compleet. 

Per e-mail ontvang je van ons jouw eigen inloggegevens voor de statistieken op Funda. Hier kun je bijvoorbeeld de bezoekersaantallen bijhouden, de weergaven en hoe vaak de woningbrochure al gedownload is. Daarnaast houden wij wekelijks contact met jou als klant. Naast telefonisch contact maken wij ook bij iedere verkoop een Whatsapp-groep om zo korte lijnen te creëren. We bespreken de voortgang van de verkoop en alle ideeën zijn welkom! Daarnaast biedt het jou de gelegenheid om vragen te stellen. 

Uiteraard! Wij zijn aangesloten bij de branchevereniging Vastgoedpro. Daarnaast zijn wij gecertificeerd bij Vastgoedcert, waardoor wij bevoegd zijn om te mogen taxeren voor onder andere banken en financiële instellingen. Dit betekent dat we al jouw belangen kunnen behartigen. 

Heb je nog meer vragen of wil je extra informatie over een onderwerp? Neem dan gerust contact met ons op.
Wij helpen je graag verder!

Duinstra Melis Woonmagazine 2018

Een heerlijk magazine vol leuke, inspirerende artikelen over alles dat met wonen te maken heeft.

©2018 Duinstra Melis Makelaars / Privacy statement / Disclaimer
Jouw-huis-in-de-verkoop1-300x300

Duinstra Melis Makelaars maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.